Een totaal ervaring voor havo & vwo leerlingen

Het Noord-Brabants museum zag dat de doelgroep havo & vwo leerlingen steeds minder naar musea's gingen. Ze kwamen met het vraagstuk; Hoe kan het Noord-Brabants museum ervoor zorgen dat het aantrekkelijk blijft voor deze groep?

Het Verbond | Beleef het samen

Vanuit het vraagstuk zijn we samen met een team aan de slag gegaan om een oplossing neer te zetten voor het museum. Het doel was dan ook om een totaal ervaring te ontwerpen die zowel interactief als leerzaam is voor de havo en vwo-leerlingen van de verschillende middelbare scholen. Ze moesten de ervaring van plezier ondervinden als zij een bezoek zouden brengen aan het Noord-Brabants museum, vanuit dit punt is er een mobile interaction ontwikkeld, genaamd: Het Verbond – verbinden van leerlingen met de geschiedenis.

Het verbond is een interactieve applicatie, met een VR laag. Leerlingen kunnen doormiddel van een tablet of iPhone door het gehele museum verschillende interactieve games, zoals: connect the dots, de geheime handdruk en veel meer. Deze spellen staan voor samenwerking, zo leren de leerlingen van elkaar tijdens de interactieve spellen die ze helemaal meenemen door de tijd van de verschillende kamers van het museum.

Er is in het kort gezegd een totaal ervaring neergezet, vanaf het moment in de klas, tot aan het moment dat ze met de klas het museum verlaten.

VRAAG
  • Hoe kan het Noord-Brabant
  • museum ervoor zorgen
  • dat het aantrekkelijk
  • blijft voor deze groep?
PROCES
  • Onderzoek
  • Interviews
  • Testen
  • Evalueren
  • Opleveren
ONTWERPBENADERING,
TRENDS & RELEVANTIE
  • UIX
  • Gamification
  • Customer Centric Experience
  • Commerciële potentie
DOELGROEP
  • Leerlingen van het onderwijs, voornamelijk havo & vwo
JAAR

2019

Project uitkomst

Resultaat

Uiteindelijk is er voor het museum een totaal ervaring neergezet, die samenwerking en het ontdekken van de rijke historie stimuleert. Dit door de verschillende interactieve spellen die in groepsverband gedaan moeten worden om tot de oplossing te komen

en de AR laag waarmee ze real life door middel van de camera kunnen interacteren met de verschillende kunstwerken door het hele museum.

“Zelf vond ik museums altijd muf, er hangt een bordje naast en dat was de informatie.. Door Het Verbond, leer ik op een interactieve, leuke manier meer over de verschillende werken die er hangen!”

LeerlingSint-Janslyceum

Een kleine impressie van Het Verbond

Some Cool Project Links

Kijk gerust rond en ervaar mijn werk en het proces daarvan. Je kan het prototype en het onderzoeksdocument met ieder detail hieronder vinden :).

ONDERZOEKSDOCUMENT
ACTIVITIES

See other projects

Markey is een customer experience tool voor de mkb'er.

Kleine bedrijven hebben vaak moeite met hun klanten nou echt te leren kennen. Vaak hebben ze er geen tijd of een (groot) budget voor, om daadwerkelijk data te vergaren over hun klanten. De kleine bedrijven willen natuurlijk net zo graag mee concurreren met de grotere jongens. Ik heet u welkom, Markey!

Markey de Toekomst voor de ZZP'er

Kleine bedrijven hebben vaak moeite met hun klanten nou echt te leren kennen. Vaak hebben ze er geen tijd of een (groot) budget voor, om daadwerkelijk data te vergaren over hun klanten.

Hiervoor is Markey, het is de tool voor de ZZP'er. De mkb'er bied Markey aan, aan hun klanten. Ze geven aan dat de klant korting kan krijgen, als ze Markey gebruiken over de gehele periode van bezoek tot nazorg van product x. Door echte klanten te gebruiken komt er relevante data naar boven.

Nu denk je; hoe werkt Markey? Dat gaat als volgt; vooraf zijn er voor de mkb'er custom vragen opgesteld, die binnen de klantreis passen van de mkb'er. Op deze vragen geeft de klant gedurende het proces, realtime feedback via Markey. Zo ontvangt het bedrijf kwalitatieve realtime feedback in het moment.

Natuurlijk moest de consument voor hun moeite ook iets terug krijgen, met een incentive kun je deze groep motiveren. De mkb'er kan dit zelf ingeven, zo kan er bijvoorbeeld een korting worden gegeven over de totaal prijs.

VRAAG
  • Hoe kan Hatch voor haar
  • toekomstige mkb klanten, de
  • klantervaring in kaart brengen?
PROCES
  • Onderzoek
  • Interviews
  • Testen
  • Evalueren
  • Vervolgstappen
ONTWERPBENADERING,
TRENDS & RELEVANTIE
  • UIX
  • Gamification
  • Service design
  • Customer Centric Experience
  • Commerciële potentie
DOELGROEP
  • mkb’ers
  • Consumenten
JAAR

2022

Project uitkomst

De vervolgstappen

Markey de tool voor de mkb’er. Om Markey daadwerkelijk verder te realiseren, moeten er nog een aantal stappen worden gemaakt. Tijdens de 6 maanden dat de onderzoeksvraag liep, is Markey getest bij een mkb’er.  Om te concluderen dat het ook een uitkomst is bij andere bedrijven, moet hiervoor nog verder op ingegaan worden door middel van onderzoek en testen.

Resultaten

Uit de testen kwam met de klanten van de mkb’er kwam naar voren dat er daadwerkelijk betere kwalitatieve feedback vergaard werd. De klanten gaven aan, dat dit komt door de realtime vragen die gesteld worden tijdens de klantreis. Hierdoor kreeg het bedrijf inzichten over de gehele reis en kwamen punten naar boven, waarbij het bedrijf zich kan optimaliseren. Dit allemaal voor een nog betere klant ervaring te bieden,

“We zien als klein bedrijf met weinig personeel al gedegen resultaten, ook al staat Markey nog in het begin van de ontwikkeling”

Een kleine impressie van Markey.

Some Cool Project Links

Kijk gerust rond en ervaar mijn werk en het proces daarvan. Je kan het prototype en het onderzoeksdocument met ieder detail hieronder vinden :).

ONDERZOEKSDOCUMENT
ACTIVITIES

See other projects